poniedziałek, 1 czerwca 2015

Czy zastanawialiście się kiedyś, drodzy Czytacze, ile czasu bezmyślnie, bezproduktywnie spędzacie? Mnie czasem się zdarza...
Od pewnego czasu używam facebooka. Założyłam, bo był mi potrzebny do kontaktów z określoną grupą ludzi. Niejako przy okazji zaczepiło się tam i kilku innych znajomych, tych najbliższych i tych, których widuję rzadziej... no i kilka osób, z którymi kontakt utrzymywać z takich czy innych powodów muszę. Z fejsbuka nie wylogowuję się nigdy, zaglądam tam jednak wyłącznie wieczorem albo wtedy, gdy potrzebuję coś sprawdzić, gdyż okazał się niezgłębionym źródłem informacji. Jest 14 i masz ochotę na piwo a nie wiesz, który lokal jest otwarty? Gugle nie powiedzą, a fejsbuk powie! Gdzie kupić bilety na koncert? Voila! Co dzieje się dziś w Twoim mieście? Proszę bardzo, spis od ręki!
No właśnie. Fejsbuk jest świetnym źródłem informacji i... chyba wyłącznie.

Swego czasu uwielbiałam patrzeć, jak ludzie robią ze swoich żyć opery mydlane. Zdjęcia wszystkiego- od dzieci, zwierzaków, samochodów i motocykli, nich samych, przez nieudane fotomontaże, buty, kiecki, flaszki... wstawiają linki do bezsensownych obrazków, swoich dzieł i "dziełek", zamieszczają swoje przemyślenia i pseudointelektualne wyziewy... no komedia. Wiele osób, które naprawdę lubiłam, straciło w moich oczach przez to, co zamieszczają na "fejsie", w jaki sposób bronią tam swoich racji i jak bardzo przeczy to z tym, co wyznają w "realu".

Do dziś z 24 obserwowanych osób zostały 4.

Jak to się ma do marnowania czasu?
Ile zbędnej energii poświęcasz co dzień na "hejt" laski, której nie lubisz, bo wstawiła kolejne zdjęcie? Ile czasu zajmuje Ci ogarnięcie swojej tablicy i wyłowienie z niej tego, co naprawdę Cię interesuje?


Ameryki nie odkryłam, wiem, ale... ludzie, którzy całe życie przenoszą do Internetu muszą je mieć wybitnie nudne. Albo mają naprawdę mało wyobraźni...

Do następnego, Czytaczu! :)

2 komentarze:

  1. Zgadzam się w całej rozciągłości :) BTW. Trzeba cosik wreszcie napisać : P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej, ale to ja miałam napisać, czy Ty? :P Bo też "ostatnio" nic nowego u Ciebie. :<

      Usuń